måndag 30 maj 2011

Muminpappan fyller gammal

Idag fyller min rätt nördiga men fina pappa år. Han gillar inte födelsedagar, men jag ska fira den ändå. För hur galet allt möjligt kan bli ska man ändå vad glad att pappa finns där hemma i Ume och jobbar arslet av sig. (Vilket han inte borde göra.) Pappa du är bäst och kan allt. Kommer alltid ha superhjälte-bild av dig även nu när jag vet att du också är en människa. Men pappa kan.
"Pappa kan" var mitt mantra när jag var asliten, typ så liten att jag inte kunde säga mycket mer. Pappa kan. Pappa kan alltid fixa saker. Även om det tar lite tid ibland eller det blir lite klumpigt gjort av nån gammal träbit. Pappa du är finast och förtjänar att ha det bra. Jag hoppas du kommer fortsätta ha det bra jämnt tills du är döden död. Tills dess vet jag att du kan. Puss på dig. Saknar dig och mamma.

1 kommentar:

  1. tackar, jag framlider min fölsedag, fick fina mackor och sång på sängen och en hängmatta jag skall hänga i
    puss/pappa

    SvaraRadera