lördag 16 april 2011

Just ja, bloggen...

Borde väl skriva nått om min vecka i Dunedin... jag ska försöka ta det kort.
Kom dit, hämtades av Susan och Michael. Eftersom Heather har rätt ont om plats i sin lägenhet och dessutom var mitt uppe i plugget så bodde jag hos dom istället. Nemas problemas. I huset finns en liten papegoja, två rädda marsvin, två katter, en 14 åring till pojke, och en fantastisk utsikt över bergen runt Dunedin.
Dom tog mig till en fin strand, Snad fly bay. Såg där sälar och sjölejon.
Jag och Susan for till Nya Zeelands ända "slott" som ser ut som nått från Varulvskaninen.
Under helgen så for vi ut till deras stuga som ligger vid en berömd surfarstrand 2 timmar söderut från Dunedin i ett område som kallas the Catlins. Hemskt vackert där.
Vi firade Heather's födelsedag också. Fiona (hennes lillasyster som är lika gammal som jag) bakade en fantastisk tårta och vi åt på en god vietnamesisk restaurang.
Det var skönt att fara ifrån Auckland ett tag, byta miljö osv. Såg också världens ovanligaste pingvin. (¤=¤)
Jag hade astur när jag skulle åka. Vi var på flygplatsen ca 40 min innan mitt plan skulle lyfta, men det var försenat med nästan en timme vilket skulle betyda att jag bara skulle ha 10 min på mig i Chch innan nästa plan skulle åka. Attans. Pratade med personal, dom ba: vi har ett flyg som är försenat och fortfarande kvar här, vi kan flytta dig till det om du vill. Yes!
Sprang på flyget och när jag satte mig ner kom jag på att jag inte hört vart flyget for. Så jag var lite stressad över det i 30 min, sen bestämde jag mig för att strunta i det. Visade sig att flyget for hela vägen till Auckland, så det var ju nasj. Kom hem 3 timmar tidigare. Har nu kommit tillbaka i rytmen, nästan iaf. Pojkarna har påsklov i två veckor nu. Vi ska gå och se Rango idag eller nån annan dag i veckan. Får se.

(Bilder från Dunedin på facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar